torsdag 28 juni 2007

Mitt nya motto: BTC

Vaknade med två muppar i sängen igen imorse. Vi har en så pass stor dubbelsäng att jag inte alls bryr mig om de rullar in nån gång på morgonkulan och gosar ned sig. Med tanke på alla konflikter under dagarna är det bara mysigt att ligga och dra sig med armarna runt två varma barnmuffinsar. Sten brukar alltid ta med sig ett gäng bilar och hårda plastdjur, förutom de obligatoriska napparna. Han har aldrig riktigt förstått tjusningen med mjuka gosedjur när man kan krama ugglor, får och grisar av hårdgummi.
Ida och jag vaknade först och gick ut i köket för att göra morgonvälling. Efter 5 minuter stampar Sten in med kudde, nappar, uggla och bilen Blixten - på uruselt humör. Han vill HÄLLA! Han får hälla pulver. Han kastar vällingpulver över hela bordet, får skarp tillsägelse, brister ut i skvalande gråt, får prova igen - nu gick det bättre.

Är så trött på lärarkåren här på institutionen - ett par doktorander har fått massa undervisning, eftersom de kan ett speciellt datorprogram, men vi övriga har fått nöja oss med en föreläsning om året. Har engagerat mig, utbildat mig, dragit igång extraundervisning för studenterna osv, osv. Såg äntligen ut som att det skulle bli en öppning på ett kursmoment i höst för att en av professorerna skulle vara tjänstledig. De begärde t o m in intresseanmälningar, som jag lade ned en halv dags arbete på. Sen visar det sig att de ska snåla in genom att låta honom hålla momentet ändå.
Detta efter att de nyligen underkänt samtliga ansökningar av våra egna nydisputerade för ett lärarvikariat, eftersom ingen hade undervisningserfarenhet. Vem f-n måste man skicka till Guantánamo för att få lite undervisningserfarenhet här!?

Mitt nya motto: Bitter, Tröstlös och Cynisk
(Förslag på vapensköldens utförande emottages tacksamt)

Inga kommentarer: