onsdag 19 september 2007

Badhus, bussar och onda makter

ibland undrar jag om jag förargat någon gudom eller förgrymmat en förfader. Jobbade hemma igår eftersom ungarna skulle till simskola på eftermiddagen. Väl ute vid bilen med 4 kassar badkläder för mig ungarna och Per så far en stilla undring genom mitt huvud: "Varför lutar bilen?" Jo, för att framdäcket har totalpunka och är helt utan luft. Hade det inte varit för att fler än jag hade fått luften tömda ur cykeln förra veckan hade jag börjat misstänka en konspiration.

Kasta mig på cykeln med alla påsarna i cykelvagnen, köra till dagis, hämta ungarna, fara hem och parkera vagnen, springa in efter busskortet, rusa iväg till busshållplatsen där bussen till badhuset går en gång var 30:e minut, ringa Per och meddela ändrade omständigheter - puh! Vi kommer fram i okej tid iallafall, så Ida hinner rusa in till samlingen. Både hon och Sten är en fröjd att se i vattnet: Ida sliter hårt med att bemästra simning och flytande och har verkligen tagit jättekliv sedan våren, Sten riktigt vibrerar av glädje när hans lektion ska starta - han är så stolt när han klarar något!

Fast sen fick de bara leka i simhallen i 10 minuter efter Stens lektion, för sista bussen hem gick 18.50!!! Så det blev en kort och hetsig kväll på badet och mina stresshormoner är fortfarande på max-dos sedan förra veckan.

När i h-e ska beslutsfattare inse att enda sättet att minska trafik och öka kollektivåkandet är att faktiskt satsa på osexiga kollektivtrafiken!!?? Vet inte om jag ska vara nöjd eller förtvivlad över att borgarna lever upp till alla mina fördomar genom att:

1. Gå emot sin egen hatkampanj och införa biltullar i Sthlm

2. Meddela att man satsar intäkterna på att bygga fler vägar (inte bygga ut kollektivtrafiken)
3. Låta SJ höja priset på månadskorten

Tack för det Eco Warrior Reinfeldt

Nu är bara frågan, i vilket tempel ska jag offra frukostflingor och bränna rökelse för att beveka den gudom som fått ett horn i sidan till mig?


Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: