torsdag 7 februari 2008

Skymningssinne

Mörkret faller, tystnaden breder ut sig. Endast datorns surrande och tangentbordets knackande hörs. Det är handledarmöte imorrn och panikjobb till midnatt ikväll.
Inhandlade pulver-fruktsoppa, sportdryck, muffins och mikrovågspopcorn i matbutiken i morse, så jag står mig. Om inte magen gör revolt och kräver regeringsbyte.

Önskar att jag kunde bosätta mig på rummet och inte komma ut förrän ett par kapitel var färdiga iallafall.
Önskar att jag kunde vara hemma och pyssla med ungarna.
Önskar att jag kunde sticka till världs ände och inte ha nåt att göra med min forskning och den akademiska världen.
Önskar att jag kunde skärpa mig och bara skriva ihop fan-skapet nån gång.
Önskar att jag hade köpt en semla.

Upp flyger tanken
Ordet stilla står
Tanke ej på papper
Aldrig tryckar'n når


Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: