lördag 15 mars 2008

Grått ute grått inne

Lördag. Har tillbringat förmiddagen med att måla gipsfigurer och bygga tågbana medan Per var och tränade. Både treåringen Sten och jag var ur fas och på dåligt humör. Imorse kl 6 när han vaknade första gången kom jag på att jag glömt ställa klockan på ringning kl 7 för att komma upp i tid för dagiset. Kom på minuter innan den ringde att det var lördag... Tur att vi inte hann iväg till förskolan iallafall.
Mitt humör följer vädret så tydligt denna tid på året - gråmulet och råkallt ute och motsvarande i sinnet. Är det ingen sol har jag ingen energi över alls. Satt och jobbade på institutionen fram till kl 23 igårkväll, då min databas bröt ihop och jag med.

Kattan har blivit tokig igen, trots p-piller-kur, och jamar huvet av sig i sovrummet. Stunder som dessa önskar jag saker som inte passar sig att uttrycka i skrift.

Lite lugn och ro i ett par timmar medan Per tar ungarna ut och leker i slaskvädret.
Städa eller sova eller jobba?


Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: