torsdag 6 mars 2008

Sudda sudda bort mitt sura liv

Lite mer balanserad idag. Har insett att bästa överlevnadsstrategin är att bli som en dagslända och leva för stunden. Se bara en dag framåt i taget. Idag ska jag:

Lämna barnen på dagis
Betala den bortglömda räkningen
Glömma bort att jag missat en räkning och nu har ännu mindre på kontot (sudda sudda)
Sitta i möte
Förtränga allt som sades på mötet (sudda sudda)
Jobba (=kolla/svara mejl)
Ta kaffe
Jobba (=kopiera artiklar)
Lunch
Jobba (=stirra framför mig med tom blick)
Ta kaffe
Jobba (=rätta korrektur)
Prata telefon
Surfa lite
Jobba (=mer korrektur)

rrrriiing!!!

Sambon ringer, Sten var sjuk nu när han hämtades på dagis. Feber och hängig. Farmor kan komma imorgon eftermiddag och passa honom. Jag måste vara hemma på förmiddagen, eftersom Per inte kan vara ledig från jobbet.

Planen under kvällen:
jobba, jobba, jobba fram till midnatt

Imorgon kommer handledaren
SUDDA SUDDA SUDDA


Andra bloggar om: , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Måste bara säga att jag känner så väl igen mig i det du skriver. Försöker ladda för att återkomma till min doktorandtjänst efter 3 års mammaledighet...och du ger en sådan rolig bilda av just det livet. Du sätter helt enkelt mina tankar på pränt. TACK!