söndag 8 juli 2007

Blöt blues av en forskare

Tillbringat en blöt helg (nej, inte blöt av det slaget) hos svärföräldrarna. Regn, regn, regn. Hoppas det blir liite bättre i nästa vecka då vi ska försöka komma iväg med båten och segla. Syrran är på Rhodos där det är 30 grader och sol, brorsan på
väg till Kina med transsibiriska.
När vi kom hem i eftermiddags for jag runt och vek tvättade käder och rensade ur och organiserade badrumshyllorna.
Ett säkert tecken på tentanoja och med tanken på att det nu inte gäller en sketen liten tenta, utan att skriva avhandlig så kommer jag nog ha världens mest städade och ordnade hem om några månader. Och inget manus...

Har iallafall fått trådlösa modemet påbärbara datorn fixat så att jag nu kan förnöja mig med att blogga istället för att jobba om kvällarna.

Jag är ett sånt offer!!!

Inga kommentarer: