torsdag 30 augusti 2007

Kalasnoja

Otroligt, men idag gick avlämningen på dagis helt okej, trots lite halvhjärtade protester från Sten på morgonen därhemma - men jag tror han tycker det är ganska mysigt nu när jag stoppar om dom med filt i cykelvagnen, nu när höstkylan är här. Igår valde han frivilligt att ha med sig sin "bebis", pojkdockan han fick i present. Pappa Per må vara lite känsligare än jag när det gäller att tillåta klänning (hemma är okej för mig, men helst inte ute), men han är lika nöjd som jag att se att lillkillen när sina empatiska sidor. 
Men som vanligt krävde han tåg, bilen Sally och elefanten av hårdgummi som gosisar vid 
sänggåendet - förutom mjuka lejonet. Knäppis.
Ida har gjort upp en inbjudningslista för kommande kalaset - blir lite mer komplicerat nu när det är gamla dagiset, nya dagiset och kompisarna på gården. Det blir max 10 inbjudningar (och mamma håller tummarna för att det blir avbokningar...). Nu kommer man väl inte undan med glasstårta och allmän kurragömma i två timmar - lite planering är nog påkallat för att hålla kontroll på kaos-andarna.

Jag tror en av dom är laktosintolerant också - herregud, här krävs planering, pedagogik och diplomati på en nivå som får arbetsplatsen att framstå som en sandlåda...


Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: