torsdag 16 augusti 2007

Torsdag

Barnens pappa lämnade dom på dagis imorse och fick sen höra att det varit vissa svårigheter att ta sig därifrån. Ledsna och olyckliga skruttar. Ida blev ledsen för att de andra tjejerna sa att hon inte fick vara med, Sten ville absolut inte att pappa skulle lämna sandlådan. Efter ett tag ryckte dagispersonalen in iallafall - tog med Ida till flickorna och pratade ingående med alla, så fick hon vara med och blev glad igen. Och en annan fröken kom till slut och satte sig med Sten och gjorde sandslott med honom, så att Per kunde bryta sig loss med gott samvete.
Önskar man kunde beställa trevliga och glada kompisar åt sina ungar på dagis. En av flickorna på gården är i Idas ålder och lekglad - men de går naturligtvis på ett kooperativ.

Vardagslivet sätter igång, med folk i korridorerna, inplanerade möten, evigt tuggande i kopiatorn/skrivaren. Det är redan torsdag. Var försvann min vecka? Ska jag sitta här ikväll och se till att få nåt gjort, eller ska jag gå hem till mina vilsna ungar?

Förlorar hur jag än gör.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: